I.
Формування мотиваційної готовності дітей
до навчання у школі
Психологічне вивчення та
формування – це дві сторони одного й того ж процесу формування мотиваційної
сфери особистості дитини. Результати вивчення мотивації лягають в основу
планування процесу формування. Поряд з
цим, в процесі формування мотивації відкриваються її нові ресурси, тому
вивчення та діагностика здійснюється в ході її формування. В реальній роботі
вивчення та формування мотивації тісно
пов’язані між собою. Планування процесу формування будується саме на основі
результатів діагностики. Формування
мотивів навчання – це створення умов для появи внутрішніх спонукань
(мотивів, цілей, емоцій) до навчання, усвідомлення їх дитиною та подальший саморозвиток
нею своєї мотиваційної сфери. Стимулювати
її розвиток можна й необхідно системою психологічно продуманих прийомів.
Цілеспрямовану роботу з
розвитку готовності до школи зі старшими дошкільниками, зокрема з розвитку
мотиваційної готовності, практичний психолог розпочинає на початку навчального
року проведенням екскурсії до школи, заздалегідь домовившись із адміністрацією
та вчителями початкової ланки. Метою такого заходу є ознайомлення малюків зі
шкільним життям, шкільною спільнотою, шкільними атрибутами та приладдям,
сприяння посиленню учбової мотивації, формування пізнавальних мотивів. Малюки
мають змогу побачити обличчя вчорашніх вихованців свого дитячого садка , побувавши
на відкритому уроці, відвідати шкільну бібліотеку, спортивний зал, музичний
клас. Таким чином ми починаємо формувати у майбутніх першокласників бажання йти
до школи, щоб навчитися чогось нового.
Результати діагностики передумов
навчальної діяльності дітей, яке проходить в жовтні місяці, допомагають визначити конкретні завдання підготовки дітей
до школи. За результатами обстеження формуються групи розвитку, куди входять
діти, які показують недостатню сформованість компонентів психологічної
готовності до навчання у школі, надаються рекомендації педагогам та батькам.(додаток
2)
Мета цієї роботи - досягнення дітьми
такого рівня розвитку, який дозволить їм засвоювати програму школи, розвиток
передумов навчальної діяльності. Для покращення мотиваційної готовності до навчання
в школі була створена спеціальна
програма «Я дуже хочу в школу!». Головна
мета програми - випереджувальна корекція можливих труднощів при адаптації дитини до шкільного
життя.
Заняття дають змогу дитині розвинути компоненти мотиваційної готовності
до школи та в подальшому легко та швидко впоратись із труднощами у
навчанні. Заняття проводяться в другій
половині року раз на тиждень. (Додаток 3)
В ході занять вирішуються наступні завдання:
·
формування адекватного уявлення про шкільне життя.
Охорона праці в дошкільному закладі
Батьківські комітети
Неохідно знати.
Охорона праці в дошкільному закладі
Батьківські комітети
Неохідно знати.
Комментариев нет:
Отправить комментарий